Jak vybrat správný reklamní předmět?
Při výběru reklamních předmětů musíme vzít v potaz několik důležitých hledisek. Ne každý reklamní předmět se hodí pro oficiální setkání s obchodními partnery, a ne každý zase na akci pro děti zaměstnanců. Pro snadnější výběr a orientaci v naší nabídce Vám přinášíme 5 základních otázek, na které je důležité si před výběrem odpovědět:
- Pro koho je reklamní předmět určen? Pro nejvyšší vedení společnosti nebo širokou veřejnost?
- K jakému účelu budou reklamní předměty sloužit? Mají přilákat další zákazníky nebo posílit Vaši reputaci?
- Kolik jsme ochotni za reklamní předmět zaplatit? Zvolíme raději menší množství dražších předmětů nebo velké množství levnějších?
- Jaké poselství má předmět přenášet? Ponese Vaše logo nebo také kontaktní údaje?
- Jak budeme předmět distribuovat? Poštou nebo jej rozdáme osobně?
Podle odpovědí můžeme reklamní předměty přehledně rozdělit do několika kategorií:
1) Rozdávací reklamní předměty
Rozdávací předměty jsou označením pro širokou škálu drobného zboží, určeného pro rozdávání při nejrůznějších příležitostech. Jde o levnější reklamní předměty typu kuličkových per, odznaků, samolepek nebo škrabek na auto, u kterých je důležité co nejmasovější rozšíření mezi širokou veřejnost.
2) Promotion předměty
Promotion předměty nejčastěji používáme při zavádění nového výrobku na trh. Jejich funkce spočívá v upoutání pozornosti zákazníka a v motivování ke koupi nového výrobku.
3) Reklamní dárky
Reklamní dárky jsou jednoduše řečeno veškeré drobnější dárkové předměty, kterými klientovi nebo zákazníkovi děkujeme za jeho zájem. Reklamním dárkem tak může být velké množství předmětů, vybavených Vašim logem a souvisejících s Vaší činností.
4) Dárky pro návštěvníky
Dárky pro návštěvníky mohou připomínat rozdávací předměty, avšak vždy obsahují jedinečné poselství dané firmy. Typicky jde například o klíčenku s logem a kontaktními údaji, která charakterizuje obchodní činnost firmy, a která se rozdává návštěvníkům stánku na veletrhu nebo výstavě.
5) Dárky pro spolupracovníky
Reklamní dárky pro spolupracovníky prokazatelně zlepšují vztahy na pracovištích a fungují jako přirozený a milý způsob jejich odměňování. Mezi dárky pro spolupracovníky řadíme celou paletu zboží, od hodinek, přes elektroniku, až po sportovní potřeby.
6) Omluvné dárky
Omluvit se občas potřebuje každý. K omluvě je vhodné připojit malý dárek, který dotyčného přesvědčí, že Vám na něm opravdu záleží. Mezi omluvné dárky obvykle patří psací soupravy nebo dárkové kazety různého zboží.
7) Manažerské dárky
Manažerské dárky jsou určeny pro nejvyšší vedení společností. Manažerské dárky nemusíme vybavovat firemním logem nebo jiným reklamním sdělením a předáváme je samotné, případně v dárkovém balení. Mezi oblíbené manažerské dárky patří luxusní psací potřeby, kufříky nebo kvalitní hodinky.
8) Výroční dárky
Výroční dárky jsou ve většině případů luxusní dárkové předměty pro vybrané klienty a obchodní partnery. Vynikají svou kvalitou i zpracováním a v obdarovaných probouzí pocit exkluzivity. Výroční dárky předávají firmy, slavící významné jubileum nebo událost.
9) Prémie
Mezi prémiové předměty řadíme veškeré dárkové a reklamní předměty, vyrobené na míru konkrétní akci. Prémiové předměty obdrží Váš zákazník či klient jako předem stanovenou odměnu. Může se jednat například o dárek za nákup nad určitou sumu a podobně.
10) Aktivizační předměty
Aktivizační reklamní předměty jsou oblíbeným způsobem, jak motivovat zákazníka ke koupi. Zákazník tak například získá kancelářské hodiny při koupi psacího stolu a je tak motivován ke koupi právě Vašeho zboží.
11) Soutěžní a sponzorské předměty
Soutěžní a sponzorské reklamní předměty jsou nezbytnou součástí firemní výbavy při všech akcích, kterých se firma účastní, a na kterých se podílí. Reklamní trička, balónky a podobné drobnosti s firemním logem jsou mezi diváky a návštěvníky oblíbené a posilují známost firmy i značky.
12) Samozaplatitelné předměty
Samozaplatitelné předměty naleznou uplatnění pouze u známých a oblíbených značek. Tyto značky jsou natolik populární, že si lidé jejich reklamní předměty sami kupují a používají.
13) Přílohy k mailingu
Dobrým způsobem, jak zaujmout a ozvláštnit Vaše rozesílky, jsou drobné dárky. Ať už jde o samolepku, drobnou hračku, nebo odznak, dárek navíc vždy potěší.
Závěr
Sortiment reklamních předmětů je velmi široký. Počáteční orientace v něm není jednoduchá, odměnou za vytrvalost Vám však bude kvalitní marketingový nástroj pro každou příležitost.